Välkommen till vår nya plattform!
Såhär går uppgraderingen till
1. Snart uppgraderas du till den nya plattformen
Vi kommer att uppgradera alla våra kunder till den nya plattformen i flera omgångar, allt för att säkerställa en sådan smidig övergång som möjligt. Uppgraderingen börjar under Q1 2022.
2. Du får information från oss via e-post
När det är din tur att uppgraderas till den nya plattformen kommer du att få information från oss via e-post.
3. När uppgraderingen är igång
När vi har kontaktat dig och förberett din uppgradering så kanske du har frågor och funderingar. Du hittar våra vanliga frågor och svar här.
Uppdatera dina inställningar efter uppgraderingen!
Har du domän hos en annan leverantör, men hemsida och/eller e-post hos Websupport?
Då behöver du uppdatera inställningarna som kopplar ihop domänen med dina tjänster hos oss. Följ vår guide för hur du byter till våra namnservrar eller ändrar DNS-inställningar för din domän.
Observera att dessa ändringar kan ta upp till 48 timmar och bör inte ändras förrän uppgraderingen är klar. Du kommer få ett mail när du är uppgraderad och kan genomföra dessa ändringar.
Har du e-post hos Websupport?
Din e-post kommer att fortsätta fungera som vanligt under uppgraderingen och alla e-postkonton och meddelanden flyttas med. När du är uppgraderad till vår nya plattform behöver inställningarna i ditt e-postprogram uppdateras. De gamla inställningarna fortsätter att fungera en tid efter uppgraderingen, men för att undvika problem med mailen behöver du så snart som möjligt efter att uppgraderingen är klar se över dina inställningar. Läs mer om hur din e-post påverkas och vilka inställningar du behöver göra »
Har du hemsida hos Websupport?
Om du har både domännamn och hemsida hos oss behöver du inte göra något. Vi kommer flytta över allt till vår nya plattform och uppdatera nödvändiga inställningar för att allt ska fungera som tidigare, helt utan avbrott.
Har du domän hos Websupport men hemsida/e-post hos en annan leverantör?
Om du har ett domännamn hos oss som är kopplad till din hemsida och/eller e-post hos en annan leverantör behöver du inte göra något. Vi flyttar med alla inställningar för domännamnet så att allt fortsätter fungera utan avbrott.
En uppgradering med många fördelar
Kraftigt förbättrad prestanda
Med vår nya plattform får du tillgång till grym prestanda i form av snabbare servrar och modernare teknik
Miljövänliga tjänster
Vi har flyttat in i ett klimatpositivt datacenter som drivs helt av förnybar energi
Användarvänlig kontrollpanel
Vår nya kontrollpanel har utvecklats med användaren i fokus för att du enkelt och smidigt ska kunna hantera dina tjänster.
Nu kan du betala med Swish
När du har uppgraderats till den nya plattformen kommer du enkelt kunna betala dina fakturor och beställningar med Swish. Men såklart kan du fortfarande betala med kort eller faktura.
Säkrare hemsidor
På vår nya plattform är din hemsida säkrare än någonsin. De skyddas nu av ännu bättre brandväggar och du kan själv virusskanna dina sidor i kontrollpanelen.
Ännu fler domäner
Som ett steg i utvecklingen har vi nu gjort det möjligt för dig att registrera ännu fler olika typer av toppdomäner. Vad sägs om .wiki eller kanske .beer?
Vanliga frågor och svar
När uppgraderas jag till den nya miljön/plattformen?
Uppgraderingen påbörjas under Q1 2022. Samtliga kunder kommer att uppgraderas och turordningen sker utifrån vilka tjänster som flyttas när. När det är din tur att uppgraderas kommer du få mer info från oss via mail.
Vilka är fördelarna med er nya kontrollpanel?
Den nya kontrollpanelen är utformad med våra kunder i fokus. Den är lättnavigerad och enkel att använda samt flexibel när det kommer till förbättringar av funktioner i framtiden. För den lite mer avancerade användaren kommer det märkas av en stor förbättring i utökad funktionalitet som ger dig som kund större friheter, utökade möjligheter och mer kontroll.
Kommer priset för mina tjänster att ändras?
Under det gångna året har vi gjort en del förändringar i vårt produktportfölj, både paket och prismässigt där ökad prestanda och moderna tjänster i kombination med bibehållen support har varit ledorden.
Genom att vi byter plattform ger det oss utrymme att fortsatt arbeta med att modernisera och öppnar samtidigt upp för nya möjligheter för dig som kund, utan att det påverkar ditt avtalspris sett till värdet av tjänsten.
Vad behöver jag som kund göra?
Vi tar hand om det mesta vid uppgraderingen, men det finns några saker som du behöver ändra på egen hand. Vad du behöver göra under uppgraderingen beror på vilka tjänster du har hos oss. Du kommer få information från oss om vad just du behöver göra när vi förbereder din uppgradering.
Kommer detta påverka min support via er?
Nej! Du kommer vända dig till samma kompetenta supportpersonal som tidigare. Vår lokala support kommer finnas tillgänglig för dig 365 dagar om året.
Vad gör jag om jag har glömt mitt användarnamn eller lösenord?
Om du har glömt ditt nuvarande lösenord till kontrollpanelen rekommenderar vi vår ”Glömt dina användaruppgifter”-funktion som du hittar på https://admin.websupport.se. Där anger du din kontaktadress eller användarnamn för att få en återställningslänk utskickad.
Behöver du hjälp?
I vår nya kunskapsdatabas hittar du mängder med matnytttig information som hjälper dig komma igång med den nya plattformen. Du hittar information om allt ifrån hur du byter lösenord till hur du skapar en ny hemsida.